Osobą dokonującą zgłoszenia może być osoba fizyczna, która zgłasza lub ujawnia publicznie informacje na temat naruszeń w miejscu pracy. Można zgłaszać informacje dotyczące zaistniałych lub prawdopodobnych naruszeń w Powiatowym Urzędzie Pracy dla Powiatu Toruńskiego w Toruniu. Zgłoszenia może dokonać tylko osoba pracująca obecnie lub wcześniej w jednostce, osoba starająca się o pracę w tej organizacji bądź osoba związana w udokumentowanej formie z zadaniami wykonywanymi przez jednostkę. Regulamin umożliwia jawne lub poufne dokonywanie zgłoszeń i zapewnia ochronę osobom zgłaszającym naruszenia. Osoby dokonujące zgłoszenia w złej wierze bądź dokonujące zgłoszenia niepoważnego albo stanowiącego istotne nadużycie nie podlegają ochronie.
Zespół ds. zgłaszania naruszeń przyjmuje zgłoszenia od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00- 15:00 osobiście w siedzibie urzędu, w formie listownej na adres Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Toruńskiego w Toruniu, 87-100 Toruń, ul Polna 115/115A z dopiskiem "Zgłoszenie", za pomocą poczty elektronicznej na adres naruszenia@pupdlapowiatutorunskiego.pl bądź poprzez wewnętrzny elektroniczny system zgłoszeń.